Is dit voor u herkenbaar? Informatie verspreid over intranetpagina’s van verschillende afdelingen binnen uw organisatie? Verschillende versies van één document in de database en welke is nu de laatste? Dit leidt vaak tot frustratie bij uw medewerkers. Alearn heeft een online kwaliteitshandboek ontwikkeld dat ervoor zorgt dat dit verleden tijd is.
In de huidige tijd, met toenemende wet- en regelgeving, is snel aanpassen aan een veranderende omgeving een MUST. Naast snelheid gaat het ook om het gemak. Tenslotte dient gemak nog steeds de mens.
Case Studie
We hebben samen met een van onze klanten (een overkoepelende
organisatie) een kwaliteitshandboek ontwikkeld waarbij het algemene
beleid ‘vastgezet’ is en de processen en werkbeschrijvingen door elk
aangesloten instelling aangepast kunnen worden. Op deze manier biedt de
overkoepelende organisatie de kleinere instellingen de mogelijkheid om
makkelijk gebruik te maken van een online handboek en kunnen zij zorgen
voor eenduidigheid in de gehele branche.
Door onderzoek te doen bij onze klanten hebben wij een goed beeld gekregen wat de voornaamste kenmerken zijn waar men naar kijkt bij het aanschaffen van een online kwaliteitshandboek. Herkent u onderstaande kenmerken ook?
Hoe draagt een online kwaliteitshandboek bij aan het verbeteren van uw product of dienst?
- Het creëert een breder draagvlak: Het handboek is anytime, anywhere, anyplace toegankelijk voor iedereen binnen uw organisatie. Hierdoor kunnen uw medewerkers makkelijker en sneller informatie opzoeken, waardoor zij meer inzicht en kennis over uw organisatie krijgen en hun betrokkenheid wordt vergroot.
- Het geeft overzicht van en structuur aan de processen binnen de organisatie: U krijgt meer grip op uw bedrijfsprocessen en het verhoogt de efficiency van uw organisatie door de eenduidigheid waarmee processen en werkbeschrijvingen worden gepresenteerd.
- U kunt beter sturen op KPI’s door de eenvoudige toegankelijkheid en de inzet van prestatie-indicatoren in de tool.
- Het is betrouwbaar, eenduidig en eenvoudig in gebruik: Automatisch versiebeheer zorgt ervoor dat altijd de laatste en correcte versie van een procedure, werkbeschrijving of formulier op één centrale plek beschikbaar is. Ook zijn bijvoorbeeld details en de laatste aanpassingen makkelijk terug te vinden.
Omdat wij vinden dat iedereen profijt kan hebben van het gebruik van ons handboek hebben we voor u de voordelen op een rijtje gezet.
- Het kwaliteitshandboek is ingericht conform gestelde eisen vanuit de ISO 9001 en HKZ normen. U kunt alle procedures, werkbeschrijvingen, formulieren en prestatie-indicatoren hierin kwijt.
- De vormgeving is aan te passen aan uw wensen en voorkeuren.
- Versiebeheer, notificatie van wijzigingen, verwijzingen naar gerelateerde documenten, alles is ingebouwd. U hoeft alleen het handboek te vullen. Wij kunnen dat desgewenst ook voor u doen.
- Het kwaliteitshandboek is 24/7 beschikbaar in een veilige SaaS omgeving voor verschillende devices zoals PC, tablet en smartphone. Toegang via de smartphone biedt het voordeel dat men ook onderweg een wijziging kan goedkeuren en/of afkeuren, waardoor het proces geen vertraging oploopt.
- Er is online een duidelijke handleiding beschikbaar.
Meer informatie Wilt u meer informatie over het Alearn Kwaliteitshandboek? Neem gerust contact met ons op via mail voor een vrijblijvende afspraak.