Hoe lang duurt het voordat uw medewerker na een cursus terugvalt in zijn “afgeleerde” werkpatroon?

 

Mariska van het Wmo-loket is naar een training ‘’Efffectieve Gespreksvoering” geweest en komt ontzettend gemotiveerd en vol plannen terug de volgende dag. De eerste dagen gaan de keukentafelgesprekken van Mariska veel beter, ze haalt veel informatie op en weet deze ook gestructureerd vast te leggen.

 

Wanneer haar leidinggevende 4 weken later met Mariska mee op pad gaat, constateert hij dat zij weer erg sterk is teruggevallen in haar oude vertrouwde gedrag.

 

Wij signaleren hier 3 problemen

 

♣       Kennis slijt snel
♣       Vasthouden nieuwe werkwijze is lastig
♣       Inzicht in het daadwerkelijk geleerde ontbreekt

 

samen 3

 



Hieronder snelle en adequate oplossingen per probleem:

 

♣  Kennis slijt snel:

Een e-learning module geeft een cursist de kans om de stof regelmatig te herhalen. Wij geloven immers in de kracht van de herhaling.

 

♣  Vasthouden van nieuwe werkwijze/attitude:

Doordat een e-learning module makkelijk gedeeld kan worden met collega’s wordt de houding steeds op dezelfde wijze getraind bij alle collega’s. Hiermee creëer je eenduidigheid in werkwijze.

 

♣  Inzicht in het daadwerkelijk geleerde:

Een e-learning module in een Learning Management Systeem (LMS) biedt direct inzicht in welke onderdelen van de leerstof de medewerker beheerst.  Het laat prestatie-indicatoren zien, waarmee je als leidinggevende een goed uitgangspunt kunt hebben voor een functioneringsgesprek of een POP (Persoonlijk Ontwikkel Plan).

 

Kent u dit probleem? Neem gerust contact met ons op en we willen hier graag met u verder over praten.

Casuïstiek als krachtig leermiddel

 

Wij geloven sterk in de kracht van de herhaling en ook geloven wij dat herhaling nog sterker wordt als er een stuk herkenbaarheid in zit.  Het werken met een (realistische) casus is hiervoor het middel bij uitstek.

 

In een e-learning module kun je een sterke casus goed en vaak inzetten. Wij zoeken met klanten dan ook vaak naar een realistische casus binnen het bedrijf. Hoe gaat het omzetten van een casus in een e-learning module? Waar moet een goede casus aan voldoen?

 

 



Copyright 2014 - Alle rechten voorbehouden.